Popular Posts

Di Lapangan Terbang .....


Akhirnya tiba juga kami di Lapangan Terbang Husein Sastranegara,Bandung...Masa nie hati aku dah jadi sayu saja,yelah beberapa hari kat Bandung,akhirnya akn pulang juga aku ke Malaysia....X puas okeh bershopping di sana.....
Tapi sebelum kami blk,kami sempat lunch bersama-sama di kantin di airport....Saja abiskan masa2 terakhir kami bersama si Angga & Cece....Si Angga pun x ckp byk dah....Katanya sedih...



Aku akn merindui air ini...Wpun kat M'sia pun ada jual,tapi rasanya x sama okeh mcm kat sana...Serius aku & mama dah cuba yg M'sia punya,x sesedap dr yg sana.....


Ini lunch kami ari tue....
Sedap jugak
(aku x ingat apa nama sup yg aku amik tue)
HiHiHi

Lps kami kenyang,aku ajak Angga amik gambar kjap kat pintu masuk tue....

|

|

|

|

V


Lihatlah hari terakhir aku di sana,aku berPEPEL...
X bole lari ngn warna PEPEL okeh...


Bergambar di pintu masuk lapangan terbang...

Akhirnya kami berpisah juga dgn si Angga & Cece....Sepanjang kami berada di sana,si Cece lah yg byk menjaga kami especially selepas Hafiq terpaksa pulang ke Malaysia dulu....Dia ikut saja ke mana saja kami pergi...Diharap,kalau kami ke sana lagi,dpt lah kami berjumpa dgn mereka berdua lagi....

Inilah brg2 yg TERPAKSA dihand carrykan....

Sebenarnya ada sesuatu perkara yg berlaku....Aku ada amik xtra luggage...X silap aku dlm 60 KG....Nak dijadikan citer,sebelum kami nak masuk ke balai menunggu tue,ada sorang kenalan si Angga nie dah timbang bagai semua,katanya "kaka jgn risau,masih ada baki 4KG"....Termasuk ngn kotak itew yer...Aku pun rasa legalah....Tapi bila masa nak check-in tue,ttiba aku dikenakan bayaran sbyk RPH 500,000 ok sbb timbang lebey dari 60KG....WHAT???!!!! aku dah jadi blur...Sedangkan sebelum itu org tue ckp,ada baki 4KG....Disebabkan masa tue aku blur,aku pun bayarlah kat org tue....Itu blum tips yg aku bagi kat dia lagi ok....Yang pasti kotak tue hand carry tau bukannya masuk dlm perut pesawat....Kalau korang nak tahu,sepatutnya aku cuma perlu bayar cumalah RPH 115,000......tapi.....
Dah lama tue br aku terfikir,kenapa begitu byk yg perlu aku byr....So the moral of the story,lain kali kalau korang pegi sana,korang check in sendiri,jgn harapkan mereka...Adakalanya mereka nie suka mengambil kesempatan...Itu yg aku belajar lps kejadian itu....
Tax utk aiport sana adalah sbyk RPH 75,000 seorang.......
Penerbangan aku ari tue adalah "DELAYED" ok selama 1 jam 30 minit...ia adalah kerana hujan...Makanya tiba di Malaysia adalah LEWAT okeh....Nak tahu apa yg telah berlaku di sana,kenalah tunggu....

"Selamat Tinggal Bandung"


No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Search This Blog

Followers

Blog Archive