Popular Posts

Keadaan Terbaru Diriku...

Setelah hampir 2 bulan aku terlantar dirumah kerana kesihatan aku yg kurang baik,alhamdullilah kini keadaan aku semakin pulih...Dari sehari ke sehari aku lalui kesakitan ini dgn hati yg redha....Aku berusaha utk pulihkan penyakit ini.....
Berkat doa dr keluarga,sahabat-handai,kenalan2 dari blog,FaceBook,sampai ke saat ini aku masih lagi bernyawa..
Ahli keluarga especially mama ngn papa x pernah putus2 berikan aku semangat dan kekuatan pada diri aku...Papa wpun jauh dari kami,dia sentiasa menghubungi aku bertanyakan keadaan terkini ttg diri aku...Dia kalau bole nak aku sihat seperti sedia-kala,dia nak aku kembali uruskan kembali "SNS ANGGUN"...Dah lama aku x jejakkan kaki ke sana...Mama yg uruskan butik kalau ada klien yg dtg ke butik....

|

|

|

|

|

V


Kalau mulanya aku bergantung dgn "kerusi roda" sehingga kami terpaksa beli wheel chair sendiri utk memudahkan aku bergerak especially waktu nak mandi....Korang bayangkan ada sekali tue,masa tue time aku terbaring diatas katil saja tanpa bole bgn dan berdiri,seminggu aku x mandi,mama cuma lap2kan saja badan aku....Tapi bila ada wheel chair dan aku dan bole bgn,barulah aku dpt merasakan kenikmatan mandi....Sampai mcm tue sekali...
Kalau pasal makan plak,jgn ditanya lah,aku cuma bole mkn nasik ngn sayur & ikan saja...Yg lain2 kena PANTANG termasuklah "SOTONG GORENG TEPUNG" & "KERANG BAKAQQQ".... adoilah...Rindu tau nak mkn semua tue.....
Raya aku thn nie mmg berkerusi roda saja,tapi dlm masa yg sama aku cuba utk berjalan pelan2 dan alhamdullilah aku berjaya...Biarpun perlahan-lahan,tapi still dah bole jln...


Masa aku buat open house kat umah baru2 nie,aku dah bole berjalan dgn menggunakan tongkat....Dan sekali-sekala aku berjalan tanpa menggunakan tongkat...Alhamdullilah sekali lagi aku berjaya....Masa nie papa gembira sgt2 tgk perkembangan diri aku...Senyum saja dia tau:)
Dan kini.......

|

|

|

|

|

V


Aku dah bole tersenyum riang kerana aku mampu berdiri sendiri dan berjalan tanpa menggunakan tongkat lagi....Aku jugak dah bole menari pelan2 mengikut rentak lagu dan kini aku jugak dah bole pergi ke bilik air dan mandi sendiri tanpa bantuan mama....Cuma kalau nak ke Tesco @ bershopping tue,still berwheel chair lah sbb lutut masih blum 100% kuat....
Pada 30hb Sept nanti,aku akn bertemu ngn doktor pakar yg diterbangkan dr KL utk buat rawatan susulan dan jugak aku akn bertemu dgn doktor pakar kulit....Harap2 tue,aku x dimasukkan ke wad lah...Kalau bole aku x nak masuk wad...Susah hati bila masuk wad nie...Tapi andai aku perlu jugak,terpaksalah aku akur....
Aku berterima kasih pada mama yg telah byk korbankan masa dan tenaga menjaga aku...Aku rasa terharu sgt2...Pengorbanan mama pada diri aku x akn dan x mungkin aku akn lupa sampai bila2...Dan Insya-ALLAH aku akn jaga mama sampai bila2....
Apapun dikesempatan ini,saya Cik Wanie dan keluarga mengucapkan jutaan terima kasih kepada mereka2 yg sentiasa mendoakan utk Cik Wanie dan jugak mereka2 yg tak pernah2 putus memberi semangat dan kekuatan pada Cik Wanie,terima kasih byk2....Jasa baik kalian,hanya ALLAH S.W.T saja yg dpt membalasnya.....

Nota Kaki ~ Kuala Lumpur,nantikan ketibaan aku x lama saja lagi....:)





No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Search This Blog

Followers

Blog Archive