Popular Posts

Pearl View Hotel,Ayam Penyet & Mc D.....

Pada 5hb yg lalu (Hari Deepavali),aku dan mama pergi bercuti ke Pulau Mutiara....Mcm biasalah kami pegi 2 beranak saja....Senang ok pergi berdua nie,ala "Berduakan Lebih Baik"...
Hahahaha..
Kami bertolak dr Alor Setar pada jam 11 lebey mcm tue...Sepanjang perjalanan,aku lihat kawasan2 bendang dah mcm tasik sudah....Bendang dipenuhi air banjir....Tapi alhamdullilah jln atas highway x der air naik....Hujan adakalanya trun renyai2,adakalanya x der....
So sampai di Prai,Penang dlm jam 12 lebey mcm tue,kami g lunch dulu di kedai yg berdktan dgn hotel yg kami menginap....aku dan mama makan nasik kandaQ...Biasalah dah mai Penang,itulah yg kami carik...hahahahaha.....


Kami menginap di Pearl View Hotel....Mulanya ingat nak check-in kat dlm Pulau,tapi hotel full house...So kami menginaplah disini selama satu malam....Harganya rm 180 nett termasuk 2 bfast....Oklah kan....
Bila dah masuk hotel tue,mende pertama yg aku buat adalah "MANDI"....maklumlah kat umah aku masa tue dah 4 hari x dak ayaQ kowt...So bila dah dpt air nie,rasa nikmatnya...rasa mcm nak tidoQ dlm tub...hahahahha.....
Pada malamnya,kami ada dinner date bersama kawan...Setiap kali kalau trun Penang,mesti akn bertemulah kami....hihihihihihi......:)


Bertempat di Jusco Bandar Perda kami bertemu....
(sedey sbb x sempat nak bershopping)
Kami dinner

|

|

|

|

|

V


Restoran Ayam Penyet (AP)

Aku mmg dok teringin nak mkn ayam penyet nie mmg dah lama dah....Dok ckp2 kat dia,akhirnya dpt jugak....terima kasih Enchik Azim Ashaary kerana memenuhi impian Cik Wanie ....
hihihihi....


Aku bersama mama tercinta....Ke mana saja aku pergi,mama akn sentiasa berada disisi aku...Kalau aku kluar dating saja,mama x der...
(kasi chan kan mama kan)
Inilah menu2 yg kami order....Aku serahkan pada Azim utk order sbb dia lebih arif bab2 makanan Indonesia nie...
hihihi

|

|

|

|

|

V







Sorilah aku lupa nama2 lauk yg diorder...


AyaQ yg aku order nie terlalu manis.....


Alhamdullilah licin.....
Kami makan sambil berbual dgn pelbagai topik...Yg penting sampai tutuplah pintu kedai tue....
Lps dah kenyang,kami ke tempat lain plak utk sambung berbual....Kali nie kami ke Mc D Seberang Jaya.....Sambil cuci2 mata melihat keadaan diwaktu malam...



Mc Flurry Milo....


Yes mlm tue aku berlens "Pink"... X nampak mcm pink kan,nampak mcm pepel...hihihihi.... Kami lepak sampai kul 1 lebey pagi...Bila dah masing2 dah mula rasa ngantuk,kami pun pulang ke rumah masing2....(aku pun dikategorikan sebagai blk umah ker???)
Apa yg penting malam itew kami sgt2 happy especially mama....

Nota kaki~Gambar2 diatas kredit kepada Azim Ashaary....Aku skg nie mcm malas skit nak amik gambaq...kalau amik pun just pakai si hitam aku tue saja....

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Search This Blog

Followers

Blog Archive