Popular Posts

SEGMEN SIMPLE : MY WISH ...

Assalamualaikum n Aloha!!



Kita bertemu lagi di segmen oleh Bro Nasz!...hihi ^^...okeh...segmen ni sewius best,my wish,kalau nak disenaraikan memanglah banyak wish gue...hikhik...

Ceritanya bermula, aku sedang berjalan-jalan pulang ke rumah. Aku berjalan melalui sebatang jalan yang sunyi. Aku pun jalanlah dengan penuh keberanian yang membara. Tiba-tiba sebuah teko lama jatuh di depan aku. Aku pun terkejut. Aku tengok tengok tu. Dalam takut-takut tu, aku pun pegang teko lama tu. Aku pun terfikir, "teko apa ni? Berhabuk la".  Aku pun lap teko lama tu dan tiba-tiba asap putih pun keluar dari teko tu. Aku terduduk sambil tengok asap putih tu membentuk seorang lelaki yang tampan. "Assalamualaikum, saya adalah Jin Teko. Oleh kerana, awak telah membuang habuk pada teko saya, saya akan tunaikan satu WISH".

Aku terpesona seketika setelah melihat lelaki tampan  keluar dari teko lama tersebut, dah alang-alang Jin Teko nak tunaikan satu wish, jadi dalam hati aku terus terdetik...ting!! dah ada lampu kuning menyala dekat atas kepala aku..hihi...baiklah...wish aku,aku nak pergi bercuti di langit,percutian selama 3 bulan!!...hihi..macam kawasan di antara awan2 biru...dekat situ ada satu rumah yang sangat cantik yang terletak di atas satu pulau yang terapung2 di udara...aku nak p bercuti ni xkanlah sorang2,dengan orang istimewa la,dekat rumah tu dah ada semua kelengkapan dan kemudahan,kalau nak pegi jalan2 dekat kawasan langit boleh naik awan yang terapung2 yang boleh terbang..


Macam dalam cite Dragon Ball tu..hihi..ala yang Goku selalu naik tu..pastu ada burung2 yang sangat jinak dan cantik berterbangan ,contonhya burung Cenderawasih..hihi..pastu,lau nak makan dekat kawasan langit tu ada satu restoran eksklusif yang terapung2 jugak, restoran tu boleh bergerak round2 kawasan langit...dekat kawasan tu cuaca sentiasa baik. Kebetulan pulak, jiran aku si pak cik dalam cita Disney Up dengan budak pengangkap yang comey lagi debab tu, diorang selalu ajak aku pegi singgah umah...



Diorang bawak jalan2 sekali naik umah diorang yang boleh terbang yang letak belon banyak2 tu...haha...kuda pegasus pun ada selalu dok terbang sana sini..bleh naik skali,jinak tau...hero komik aku pun ada tau,Superman selalu lalu lalang singgah..sebab dia selalu gi berhenti makan dekat restoran eksklusif tu..seingat aku restoran tu namanya Rainbow Restaurant,sempatla jugak aku g amik autograph Superman,pastu dia terus nak cepat sebab dia nak balik dekat port dia ngan geng2 Justice League dekat dengan planet Marikh tu...





Superman






pastu,aku snap banyak2 gambar yang menarik tau..lepas dah 3 bulan bercuti di langit yang penuh awan biru,aku pun balik rumah di tanah rata, aku balik,guna awan yang boleh terbang tu,tapi waktu nak landing tu ade masalah skit..tibe2 aku ase sakit kepala..gedebuk jatuh!!...bukak2 mata...ceh,aku mimpi ka tadi,sampai terjatuh katil...aduyai..kuang3

Kesimpulannya,nanti kalau korang jumpa apa2 benda terbuang,benda yang lama,jangan di buang macam tu sahaja,ce usap bagi cantik balik,mana tau bleh buat wish ka??? ~ngee (n_~)




Cerita di atas ni hanyalah rekaan semata2,tiada kena mengena langsung dengan alam yang nyata ini
Marilah kita meriahkan Segmen SImple:My Wish oleh Bro Nasz,check it out ^^

.Ok.Tata.Peace.
Wassalam


No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Search This Blog

Followers

Blog Archive