Popular Posts

Rawatan Lagik....

Smlm aku dan mama sekali lagi ke Hospital Sultanah Bahiyah utk buat rawatan susulan ttg penyakit yg sedang aku alami skg nie....Appoinment aku ngn doktor pada jam 8.30 pagi,bila sampai saja di hospital,punya terkejut aku tgk punyalah ramai manusia,adoilah comfirm lama nie kat situ....Nasib baik ada sihitam,bolelah berFaceBook sementara nama aku dipanggil...Mama suruh aku naik kerusi roda memandangkan kaki aku masih blum kuat lagik,tapi aku sekeras-kerasnya ckp,TIDAK MAHU kerana MALU,dan kelihatan seperti org tua okeh....
Hahahaha:)


Biarpun sakit tapi tetap nak bergayakan...
Hahahaha......
Masa jumpa dgn doktor tue,mcm biasalah check sana check sini,ckp itu ckp ini....Tetiba aku disuruh buat ujian air kencing,darah dan x ray....APA????Amik darah lagik????Bukankah ari tue dah amik,brapa kali nak amik???....Adoilah,seksa batin aku masa nie...Nak x nak kenalah ikutkan jugak...
huk huk huk....
Mula2 aku g amik air kencing dulu,pastu amik darah...Kali nie kena amik dlm 4-5 botol okeh....Ada citer sebenarnya yg telah berlaku masa amik darah nie.....Menyirap darah aku okeh....


Masa staf (lelaki),amikkan darah aku tue,aku dah dpt agak dah,dia nie mesti kasar sbb cara dia pun aku dah boleh agak....Masa dia cucuk tue,punyalah sakit sbb nya,dia tersalah cucuk...Then dia cucuk sekali lagi,barulah ok....Then lps dah abis dia amik darah tue,masa dia nak kluarkan jarum tue,aku ngn mama terkejut bila darah aku memancut kluar,wpun x byk tapi tuelah kan...Adoilah,aku hampir2 nak pitam sbb tgh darah kluar kan...Aku nie jenis x bole tgk darah,kang mudah nak pitam...:(
Gambar yg bertanda anak panah tue,menunjukkan staf itu tidak bersihkan tangan aku dgn sebaiknya selepas darah percik kat situ,masih ada kesan darah okeh...Mama masa nie dah mula bising2 okeh....X jaga langsung kebersihan.....Kuman kuman kuman....
Dari jam 8.30 pagi aku berada di sana,dan akhirnya pada jam 1.30 ptg selesai jugak.....1/2 hari yg amat2 meletihkan....Lps nie,appoinment berikutnya 2 minggu dari sekarang....Maknanya pada bulan puasalah aku pegi sana:)





No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Search This Blog

Followers

Blog Archive