Popular Posts

Ubat Cuci Peyut......

Hari ke-2 berada di hospital....Pagi2 lagik beberapa org doc dtg ke katil aku buat pemeriksaan ke atas diri aku...Dan masa tue jugaklah nurse dtg beri injection kat tgn aku....Sakitnya Tuhan saja yg tahu.....
Lps saja selesai semua,bfast sampai....Hari tue aku cuma dibenarkan makan bubur saja....X bole mkn benda2 yg keras...Aku nie turutkan saja apa kata mereka....
hihihihi....


Lps mkn mkn tgh hari,nurse bagi aku botol nie....katanya utk aku cuci perut aku nie utk rawatan "Colonoscopy" esknya.....Aku nak kena minum 2x,tgh hari dan malam....
Kalau korang nak tahu,rasa ubat nie,Masya-ALLAH mau muntah aku dibuatnya....Mwnangis okeh aku dibuatnya bila nak kena abiskan ubat nie....Dgn bau dier x payah ckplah....Adoilah seksa batinku......
Selesai minum ubat tue,nurse dtg sekali lagi,kali nie aku diberikan 3 suntikan,setiap kali disuntik mmg aku akn menangis sbb mmg rasa sakit....Salah satu ubatnya tue mmg akn rasa sakit skit....Tyme masuk kat urat2 tue,terasa mcm kena kejutan elektrik sakitnya....Setiap kali dicucuk,mama akn urut pelan2 dibahagian urat supaya kurang rasa sakitnya.....Selalunya lps kena inject,aku mesti akn tido...Tidolah dlm 1-2 jam......
Selepas beberapa jam minum ubat tue,aku dah mula rasa sakit peyut...sakitnya lain mcm skit....Adalah dlm 6-7x aku ke toilet...nasib baik toilet dekat jer....Letey tau ulang-alik.....Masa nie,aku dah x bole mkn dah,aku cuma kena minum byk air masak supaya cepat memerut....
huk huk huk....
Jam 6 ptg sekali lagi nurse dtg beri botol yg sama..kena minum bagi abis...Masa nie mmg amik masa yg lama utk minum sbb aku rasa mcm nak termuntah....mmg seksa batin gue...hurm.....selesai minum semua,nurse dtg sekali lagi dan beri lagi 3 suntikan....Kiranya dlm satu hari 3x suntikan yg diberikan....
Bermulalah sekali lagi acara memerut....adoilah mmg letey...kali nie mmg byk kali jugak kluar masuk toilet tue...x silap aku dl, 11-12x....Last masuk toilet dlm kul 4 pagi....Mmg letey...kaki pun dah mula membengkak...Dah lah x bole minum dah sbb kena start puasa kul 12 tgh mlm....
Kalau korang nak tahu,hari ke-2 aku dlm wad,BP aku dok naik trun saja....kjap 155/100,kjap 156/98....Maybe sbb aku takut nak buat scope tue kowt....huk huk huk...
Apa yg berlaku keesokkan harinya?
Tunggu....

Nota kaki-Sekarang nie x brapa larat sgt nak update blog....nak melawat rumah kalian pun,kjap2 saja...:(





No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Search This Blog

Followers

Blog Archive