Popular Posts

Sudah lama aku tahu....

Salam..
aduh...
sudah berapa tahun aku tinggalkan bahasa melayu ni..
aku pun dah lupa..
maksud aku dalam membaca puisi dia je la..
dan ayat2 yang power2..
itu memang aku lemah..
nak paham dalam bahasa A.Samad Said, Faisal Tehrani...sapa lagi??
memang aku tak berapa nak paham sangat sebab dalam bahasa tinggi..
dulu waktu SPM dulu BM aku tak la seberapa (teruk la juga)
tapi alhamdulillah waktu percubaan dan yang SPM betul aku dapat keputusan yang amat memberangsangkan..
sampai cikgu BM aku pun terkejut..terima kasih cikgu Rahmah kerana anak didikmu ini dapat V (terbalikkan yer)..hehehe..
syukur sangat..
sekarang ni pun BM aku masih tunggang langgang samaada dalam tulisan mahupun dalam percakapan..
memang aku lemah..
bila lagi ye nak belajar BM balik??
aku rasa malas dah nak belajar BM ni..
nk belajar bahasa lain pula..Arab, Jepun, Spanish, French, German etc..
tapi bila tengpk balik bahasa aku ni..subjek bahasa memang aku lemah dalam BM, Arab dan German..


arhh apakan daya, hanya Allah sahaja tahu apa yang aku maksudkan..
semoga bahasa aku ni tak luntur dalam hidupku..

p/s: chewah dalam ayat pnuh tu..hahaha...
      saja nak tgk BM aku ni mcm mana..
p/ss: sori sgt2 klu ada yg x pham bhsa aku nih..
        mmg ak dh kata ak x pndai sgt bhasa2 ni..
        moga kalian semua phm dgn bhasa kalian sndiri bila mmbaca..

Wasalam.. 

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Search This Blog

Followers

Blog Archive