Popular Posts

> Movie Review : The Green Hornet

Following the death of his father, Britt Reid, heir to his father's large company, teams up with his late dad's assistant Kato to become a masked crime fighting team.


HOlla Bloggers..

Da lama aq tak buat movie review, sebab dah lama tak kluar tengok wayang rasanya.. hehe
so kali ni aq nak tulis review pasal movie yang baru kluar last week, THE GREEN HORNET..


Banyak kritikan positive dan negative pasal movie ni aq dapat dari internet dan untuk memastikan krritikan tu, aq kuar tengok movie tu arini, and.. sangat memuaskan..

Mayb sebab ada plakon taiwan, Jay Chou dan plakon yang ad lawak spontan Seth Rogen, movie ni hidup dan berjaya memikat hati aq.. 

Action memuaskan, so aq leh bagi 4/5 rating tuk action movie nie.. yang memuaskan hati aq sebab action-action yang dibuat dalam movie ni mostly real and tak banyak kesan CGI, tu yg best.. 

Dalam movie ni ada selitkan hubungan persahabatn iaitu percaya mempercayai antara satu sama lain, so tu slalunya biasa ad dalam movie-movie superhero..

Elemen love xde dalam citer ni, so bukan somethin yang aq terkejut, sebab tak kan la dia nk masukkan elemen love gay? ada Cameron Diaz dalam crita ni, tp watak kurang berkesan, so aq agak sedikit kecewa dengan perkembangan watak dia..

Elemen paling penting dalam crita ni, LAWAK!!! so full rating tuk lawak crita nie.. 5/5 beb.. :D
banyak lawak-lawak spontan dlm crita ni, so dari awal sampai habis memang nk gelak jew.. 

so overall rating 4.5/5

p/s tgu ctr dari KRU, hikayat merong mahawangsa bln 3 nie.. :D

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Search This Blog

Followers

Blog Archive