Popular Posts

Utusan untuk seorang insan yg. belum ku temui dan ketahui

Assalamualaikum n Aloha !


Semenjak 2 menjak ni memang aliaa sangat busy..huhu...this week bz dgn reports,tutorial n macam2 lg,minggu depan TEST plak...mmg sibuk lepas cuti raya cina nie,yelah nama pun pelajar,mestila sibuk belajar kn3??...hehe
tapi malam nie tingat kat blog,nak jenguk2 la jgk...lame dh x bukak, ternampak satu surat ni,yg ditulis oleh Dr. Cinta, sgt menyentuh hati Aliaa...rase sedih pun ada,ntahla...,tp best n tenang je baca surat nie,..so Aliaa pun nak share jgk surat ni,sbg simpanan dan tatapan Aliaa di blog kesayanganku ini, TQ  to Dr. Cinta for creating such lovely n sweet letter to be shared with all of us :)




"Ke hadapan bakal suamiku yang aku sendiri tidak tahu siapa kamu ,

Ku mulakan bicara ini kepada kamu dengan menyebut nama Allah yang Agung . Maha Suci Allah yang manjadikan aku dan kamu , lelaki dan perempuan . sebenarnya aku agak canggung untuk menulis ini buat kamu . YA , siapa pun kamu yang telah ditakdirkan Allah untukku , aku bersyukur seadanya , mengurniakan kamu kepadaku pada suatu masa yang telah Allah tetapkan .

Aku sedang menjaga hati ini hanya untuk kamu yang aku sendiri tidak tahu siapa . aku sedang menjaga diri ini untuk yang sah memiliki . aku juga berharap yang sama dari kamu . maka , aku tidak seenak-eenaknya memberi senyuman manis kepada lelaki-lelaki lain . aku juga tidak mungkin menyerahkan cinta dalam hati ini yang masih tersimpan rapi untukmu yang aku tidak ketahui siapa .


Pertama , aku mohon maaf secara terbuka andai episod semalam pernah menyaksikan aku kecundang dalam bab cinta . baru aku sedar , aku tidak pernah memberikan cinta kepada mereka dengan jujur , aku menipu diri sendiri ! yang pasti aku tidak pernah jujur . aku bilang aku cinta tapi sebenarnya tidak . mungkin sekadar keseronokan semata . aku mohon maaf untuk itu andai kesucian hati sebelum ini pernah dirobek .


Aku tidak kisah siapa pun kamu , yang penting kamu belajar . menambah ilmu pengetahuan di dada. agar suatu hari nanti kamu boleh mengajar anak-anak kita dengan ilmu kamu . aku tidak suka lelaki yang membuang masa , berhabis masa bermain game , melepak sana sini , menganggu anak dara orang . aku tidak suka lelaki yang membakar duitnya sendiri yakni merokok . berhenti merokok ramai yang menyayangimu . aku mementingkan ilmu sebagaimana aku sedang meraih ilmu kini .


Aku juga mahu kamu yang tidak ku ketahui siapa kuat berjaga malam demi merebut kasih Allah bukan berjaga malam melepak . aku ingin , setelah pernikahan kita nanti , malam-malam kita diisi dengaan tahajud cinta kepada-Nya bersama . aku sangat menginginkan detik ini kerana aku sukar melakukannya sendirian . dan aku sangat mahu engkau yang menjadi imam kepada setiap solatku . tolong tunaikannya .


Maafkan aku , jika sebelum kita bertemu ini , akhlakku masih pincang , kata hati sering dituruti . kerana itu Allah belum menemukan kita , kerana kita masih dalam perjuangan ; perjuangan memburu cinta Ilahi . agar kasih kita suatu hari nanti bersandarkan kasih-Nya .

Bakal zaujku ,

Yang paling penting , semoga engkau dapat menghormati kedua orang tuaku dan anggap mereka sebagai orang tuamu . kasihilah mereka dan aku minta agar aku dapat berbakti untuk mereka walaupun tanggungjawabku akan beralih padamu suatu hari kelak .


Aku tidak tahu ; sama ada zaujku yakni kamu ini apakah aku kenal atau tidak . adakah aku pernah bertemu atau tidak . siapa pun kamu aku terima seadanya , cuma aku mohon semoga kamu punya iman dan agama untuk membimbingku suatu hari nanti apabila tiba masanya saat kita dipertemukan Allah . maafkan segala ketelanjuranku sepanjang hayatku sebelum kita dipertemukan ; iaitu saat ini .


Akhir kata , semoga Allah melindungi kamu dan aku walau di mana pun kita berada . semoga Allah yang akan menjadi urusan utama kita pada setiap ketika , semoga syiarnya kita bisa perjuangkan walau dimana jua kita berada . aku berharap agar imanmu sentiasa sihat . insyallah , aku akan sedaya upaya untuk menjaga dirku sebaik mungkin . hidupku cuma ada Allah dan itu keyakinanku . semoga kita dipertemukan pada masa yang telah DIA tetapkan untuk kita .


sekian ."



                                                                              


No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Search This Blog

Followers

Blog Archive