Popular Posts

Nur Kasih The Movie


Smlmkan aku cuti....Kebetulan pula aku & mama kena pi Sg Petani sbb nak kena beli brg2 pengantin....X per yg tue nanti aku citerkan kemudian....So bila dah selesai uruskan hal business,kami terus singgah ke Village Mall....Tujuan utama adalah utk menonton filem ini:

|

|

|

|

|

V


Nur Kasih The Movie
(Ramai yg ckp citer nie best sgt kannnnnnnn)
So aku & mama nak saksikan sendirilah mcm mana crita ini sbb masa dalam drama,mmg aku & mama ikut kisah ini...


So aku beli 2 tiket...Korang kalau bawak org yg berusia akn dpt less RM 1 tau....Mcm aku,harga tiket aku RM 7.00,tiket utk mama RM 6.00....Hebat sungguh pawagam nie kan....
HiHiHi...

So sementara nak tunggu masuk pawagam,kami solat zohor dulu disurau....Dan kami sempat pi minum2 dulu,bak kata mama"membasahkan tekak"...
Mengenai cerita ini,secara JUJUR aku katakan ia adalah sebuah filem yg "biasa2 saja".....X seperti yg dijangkakan....Tapi still bole ditontonlah jugak untuk seisi keluarga....Nie pendapat akulah kan,jgn pulak korang nak hentam aku...Lain orgkan lain pendapatnya & lain org,lain seleranya.....
Nak kata aku menangis,x derlah plak...Samada aku nie x der perasaan @ sebaliknya x tau lah plak aku....Tapi mmg tisu yg aku bawak,x digunakan langsunglah....Tapi ada jugak 2-3 babak yg sedih mcm:
  • masa kat hospital,mak Adam dtg dan ckp pasal "kematian"
  • masa kat pokok tue antara Nur & Adam
  • masa Adam mati diusianya yg dah lanjut usia
Utk filem nie aku kasi 3.5 bintang

Dugaan dan ranjau yang dilalui oleh Adam(Remy Ishak) tidak pernah terhenti apabila Adam sekali lagi terpaksa menerima ujian getir bahawa anak dalam kandungan Nur(Tiz Zakiyah) kemungkinan akan meninggal akibat kemalangan jalan raya yang menimpa mereka berdua.
Manakala Aidil(Fizz Fairuz) pula terpaksa menjalani kehidupannya sebagai bapa tunggal kepada dua cahaya mata iaitu ilyas(7) (Mohd Ilyas Suhaimi) dan Maryam(5) (Mia Sara Nasuha) setelah isterinya yang tercinta, Alia(Ayu Raudah) meninggal dunia.
Mampukah Aidil membesarkan Ilyas dan Maryam sendirian? Pengorbanan apakah yang akan di lalui oleh Nur Amina dan Adam? Adakah cinta Adam Dan Nur Amina akan terkubur?


No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Search This Blog

Followers

Blog Archive