Popular Posts

Cuti-Cuti Malaysia...Episod 1


Selepas beberapa hari selesaikan hal family,sekali lagi kami ke Penang...Tapi kali nie adalah utk "bercuti"....Percutian sebelum masuknya bulan Ramadhan.....Kami plan nie sebelum aku ke Singapore lagi...Kali nie kami tidak pergi berdua,tapi ber-4....Dgn siapa?
So ari Isnin 25hb Julai,kami bertolak dr Alor Setar terus menuju ke Penang dgn menaiki kereta....Aku bersama mama dan turut serta kawan baik mama iaitu Aunty Norain & anaknya,Athirah...
Aku & Athirah duk belakang,manakala mama ngn aunty Norain dok depan...Sepanjang perjalanan kami berbual saja tau...Mcm2 citer yg kami bualkan....
HaHaHa...
So memandangkan kami x bfast lagi,kami berhenti di R & R mana ntah utk menikmati bfast bersama....Nak tahu kami mkn apa

|

|

|

|

|

|

V


Sandwich yg dibawak oleh kami & kek coklat yg dibawa oleh aunty Norain...Si Athirah yg buat...Mmg sedap,tambah bila mkn reramai mcm nie,mmg bestlah....
Lps kenyang mkn,kami meneruskan perjalanan...Kami sepakat utk naik feri ke Penang....


Pose jgn x pose
HaHaHa


Sampai saja di Penang,kami terus g shopping...Ke mana??Ke 1st Avenue...1st time pi sana....Tapikan bagi aku,aku lebih suka pi QB Mall kowt sbb sana lebey happening...Masa nie aku x shopping apa2 sbb rasanya mcm x der apa nak beli....Cuma aunty Norain beli handbag di Charles & Keith....
So bila dah puas pusing satu kompleks,perut masing2 dah berbunyi...Apa lagi kami terus ke Restoran Kapitan (tempat kegemaran kami sekeluarga)....Kali nie kami bawak mereka di Jln Masjid Keling....


Mama bersama aunty Norain


Aku bersama Athirah
(ramai yg ckp muka kami seiras mcm adk-beradik)
Btul ker???
HaHaHa


Minuman kami adalah Manggo Lassi


Inilah mknan yg kami tunggu2 kan iaitu "nasi beriyani claypot"....Tapi kan,kali nie nasinya x berapa sedap...Rasa smcm saja...Mmg failed dan potong selera mkn aku....
Bila dah selesai mkn,kami terus ke Batu Feringghi dan terus ke tempat penginapan....

Tunggu


No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Search This Blog

Followers

Blog Archive