Popular Posts

> Sahabat Lama

HOlla Peeps,

Selepas aku selesai menunaikan solat Tarawih (تراويح), mataku terarah ke seorang lelaki yang sedikit rendah dariku, berbadan gempal, memakai songkok berbaju hijau.. Setelah diamati, baru aku sedar beliau adalah salah seorang sahabatku ketika di sekolah dahulu...Alangkah lama tidak ku temu dia.. Sudah semakin naik berat badannya barangkali.. Aku tergurnya, lama dia tenung aku kembali dengan muka curiga..

"La, engkau.. Lama tak nampak, muka dah lain" katanya kepadaku.. Tanda soal bersaiz XL keluar di atas kepalaku, apa yang sudah lain di mukaku? Seperti Aaron Aziz barangkali, hidungku sedikit kembang selepas membayangkannya.. "Kau buat apa sekarang?" aku mula terfikir soalan yang slalu ditanyakan, adalah menjadi kebiadaban kalau aku cakap "sedang bercakap dengan kau la" jadi aku dengan baik menjawab sedang cuti semester menanti panggilan semester ke empat insyaAllah..

Alhamdulillah sahabatku sudah bekerja, jadi tidak sia-sia dia menyambung pelajaran ketika tamat SPM dahulu... Dan aku? Masih memerah otak mudaku untuk mendapatkn segulung ijazah sebelum aku jaja ijazahku di tempat orang.. Dengan masa yang sedikit, aku sudah cukup puas, puas dan gembira melihat salah seorang sahabatku sudah berjaya..


-zuan-
p.s : Alhamdulillah, malam ke 3 aku bertarawih di surau taman ku.. eh, ada orang tegur aku ni Indonesia ke? Ops, kena perkemas bahasa #LOL

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Search This Blog

Followers

Blog Archive