Popular Posts

Menu Berbuka dan Bersahur

Ok dah selesai kisah Cuti2 Malaysia,skg kita citer pasal makanan utk berbuka & bersahur....Ekcelikan gambar utk menu berbuka dan bersahur pada hari pertama aku x amiklah....Tapi apa yg aku ingat menu utk berbuka pada hari pertama adalah nasi putih + telur dadar + ikan kering & air oren (twister)...Menu utk sahur plak hanyalah 2 keping roti bersama milo panas.....

Utk hari ke-2 plak,menu yg kami makan utk berbuka ialah:



|



|



|



|



|



V





Kerabu mangga,telur mata kerbau,sayur goreng,gulai ikan kering (mama punya) dan istimewa menu utk mlm itew ialah ini:



|



|



|



|



|



V





ikan masin talang yg digoreng garing bersama xtra bawang ditambah plak ngn limau nipis yg diperah diatas ikan itew....(mmg membuka seleralah wehhhhh)

HaHaHa...





Ini pulak stok minuman utk berbuka & bersahur.....



Menu bersahur utk hari ke-2 ialah:



|



|



|



|



V





Nestum fruits + biskut oat krunch + telu separuh masak yg x berapa nak jadi bersama air yogurt bliss....



Ok menu berbuka utk hari ketiga agak meriah skit sbb ada yg kami beli di PARAM...Sbb time tue,aku teringin sgt2 nak mkn "murtabak"....Makanya kami dua beranak pegilah mencari dgn satu misi iaitu mencari murtabak....





Sayur goreng + ikan kering talang (baki yg hari ke-2 punya menu) + kuah kacang + tauhu + daging rendang





Inilah murtabaknya...Mmg sedap...Nama murtabak nie adalah "Murtabak Bukhari"...Aku beli di PARAM Taman Wira Mergong....

SEDAPPPP





Ini daging rendang yg mama beli di PARAM....Sorry to say mmg x sedap...X menepati tekak aku & mama....





Ini pulak air jambu adam boi...Ekceli aku beli nie digerai sahabat aku,Maizatul Miza....Nanti aku ceritakan kisahnya ok....



So apa menu korang utk berbuka & bersahur.....










No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Search This Blog

Followers

Blog Archive