Popular Posts

kasih seorang ayah

***sila baca sampai habes ,jika anda skip ,anda akan buat conclusion sendiri**








bila ayh dh x dew,bru skrang aku tau prasaan tnpa seorg ayh.msa dia ada dlu,aku slalu pndang remeh kt dia n arahan dia.dia slalu sruh aku solat,pesan jgn tnggal solat.dia bangga aku dpt msuk uia.dia wt kndri utk meraikan aku.bg aku pda msa 2 biasa ja kndri 2.x dew prasaan apa2.





ya Allah,ampunilah dosa aku yg tlah byk brdosa trhdap ayahku ya allah.dia crita kt suma org yg aku dpt msuk uia.tp result aku x lah power sgt.so aku x bngga sgt pon.aku pon mcm x pham kenapa dia happy sgt aku dpt msuk uia.skrang aku dh tau,bla hasil penat lelah seorg ayah yg bkrja utk anak,bg anak mkn,and aku mmbalasnya dgn dpt msuk ipta.mybe sstgh org x pham lg la coz msih x dew anak lg.







malam trakhir ayah aku,aku lah rsa pling brsalah skali.dia slalu tnya kt abg ke-2 aku mna aku?npa x blik bka posa skali.abg aku call sruh aku blik coz ayah slalu tnya aku,aku ckp len kali la,aku nk brbka ngn kwn2 ni.btapa bodohnya aku msa 2.klaulah msa dpt diulang blik,aku x kn lpas wlau sesaat pn msa ngn ayh.





aku lbh pentingkan kwn2 dr ayah yg snggup dtg dr jauh smata2 nk brposa skali ngn anak2.saat dia mnghmbuskan nafas trakhir,kpalanya atas peha aku.ya Allah msa 2 hnya Engkau sja yg tau prasaan aku.bla dia pejamkan mata.aku,abg,adik mmnggil ayah2 bbrapa kali,x dew jawapan dr mulutnye.bla attendan dr hospital kajang dtg n bgtau yg dia dh mnggal,prasaan aku msa 2 dh x btol.





tp mak n abg sulung aku x nangis.btapa tabahnya hati diorg.waktu mmndikan jenazah,mngkafankan jenazah,sembahyangkan jenazah dan menanam jenazah mmg aku x dpt trima.aku dh x dew ayah???tima kasih kpd suma kwn2 n lectrer yg support aku msa 2.hnya Allah yg mmpu blas jsa baik kamu suma.skrang bla aku dlm kesusahan,alangkah bgus jika ayah msih ada,dia dpt mmbntu aku mnyelesaikan msalah aku.ayah aku rndu kamu.damailah engkau d sana dan dtempatkan dgn org2 yg soleh..ayah...ayah..ayah..................al-fatihah........





p/s ; sorry entry ni agak panjang .



setelah membelek ,menggeledah dan menerjah dari notes seseorang yang ezza betul2 sayang dan bermakna dalam hidup ezza ,ezza jumpe notes tahun lepas yang ditulis sendiri olehnyaa..masyallah ...menanges ezza baca ..







wuuuuhuuu,best la korang ,aku takde bapak mentua dah~~#eh tetibe..heee ..



edited ; bukan ayah aku la yang meninggal ! korang baca dulu smpai habes! hishhhh..nak nanges aku baca komen yang engat ayah aku meninggal..org suruh baca smpai habes , dia degil ! # hempas pintu..





buibuiii











No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Search This Blog

Followers

Blog Archive