Popular Posts

rest your mind,chill chilok wif me(^_^)

helow helow :)
da lama tak conteng2 belog sendiri!
busy wooh..bile ditolak ,tendang,cmpur,kali ganda cuti semua ,gua ade lbey kurang 2 mggu lbey je lagi kat nilai :)
yang part best nye da nak g uia gombak! welcome degree :) . .oh ye,ptg tdi gua briefing about bachelor of education. .ni tuk sape yang berminat nak jdi cekgu je la. .gua bapak gler panda(lg sopan kan?) nak g taklimat tesebut, , cita2 gua ni nak jdi ckgu taw sejak kecik lg selain menjadi otomen menentang penjenayah . .~~otomen?oke gua tipu~~


tadi gua g la chill2 blog people kan,gua tgok ade mamat ni at sal peribahasa..hemm,,sebelum ni pon gua pnah gak an buat entry sal pantun. .


bila gua pikir2 smpai migrain sehingga hampir2 pengsan,betol gak kan pepatah melayu lama kita ada yang dah tak boleh pakai sekarang ni. Jadi untuk ianya terus dapat digunakan, maka harus kena modified sikit mengikut keperluan semasa. Berikut adalah antara pepatah yang telah diubah suai mengikut zaman sekarang mengikut citarasa gua.

1.Berakit-rakit ke hulu,kalau nak ke hilir naik sajalah bot.
2.Sayangkan anak tangan-tangankan sayangkan isteri kahwin lagi satu.
3.Kalau padi katakan padi, tidak aku ternanti-nanti, kalau sudi katakan sudi, kalau tak sudi bukan kau sorang dalam dunia ni.....boleh blahlah....(mmg tak patot)
4.Biar korek hidung jangan korek tabung.
5.Alang-alang mandi biar guna sabun & syampoo.
6.Pecah kaca pecah gelas, kalau dah pecah tu tak reti-reti nak ganti ke...
7.Biar mati bini jangan mati anak.(boleh kahwin lagi...gmok takleh buat)
8.yang ayat last ni gua selalu guna,,usaha TANGGA kejayaan,kalau nak cepat naek LIFT. . .(kalau takde lift guna tali oke!) :P

gua :"oh bulan,enggan melayani diriku lagi,"
bulan : "suka ati gua la bhaii..."


No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Search This Blog

Followers

Blog Archive