Popular Posts

-BreakLunch-

Pagi Ahad tue,aku dan mama check-out awal sbb ada temujanji ngn seorang "KAWAN"....Sepatutnya janji mlm sebelumnya,tapi terpaksa dibatalkan,so ditukar ke hari nie...Mlm sebelumnya,kami dok sms lah nak bfast kat mana semua bagai...Mulanya ingat nak bfast kat luar,tapi last2 dia ckp dia nak masak plak...Uish,biar benar kan...Mulanya dia ckp nak masak mee goreng,pastu entah mcm mana dia ckp nak masak utk lunch terus...
So check out dr hotel kul 9 pagi terus saja ke rumah dia...


Hahahahaha,aku bergaya ngn sunglass baru...Gambar nie mama yg amik sbb mama nak amik gambar sunglass baru tue...huhuhu:)
Dlm kul 9 lebey mcm tue,aku cal dia ckp yg kami dah sampai....Bila dia angkat,dia mcm terkejut,dia ckp dia br bgn tido n x mandi lagik,so dia bagi masa 5 min....So aku ngn mama duk lah dlm kereta sambil bersolek apa yg patut...Lps dia cal,brlah kami naik........
Bila kami masuk ke dalam rumahnya,punyalah terkejut...Nak tahu kenapa kami terkejut???Sebabnya atas meja dia ada ini:

|

|

|

|

|

V


Dah terhidang lauk-pauk yg dia masak diatas meja....Dia ckp ngn aku br bgn tido,rupanya "Suprise".hahahahhaha...Aku br jer ingat nak tlg dia masak...hahahaha:)
Jom kita lihat apa yg dia masak utk kami:

|

|

|

|

|

|

V


-Tomyam Ayam-
Yang nie aku request,sbb aku ada terbaca entri dia,yg dia masak tomyam.....
(dia tahu aku x bole mkn udang)
Aku kasik A****
Ada kelainan skit dlm tomyamnya sbb dia taruk santan...tue yg lagi sedap tue:)


-Sotong Goreng Kunyit-
Uish yg nie mmg MOLOTUP....Serius babe...Licin ok kami makan...Mama dok puji masakan nie sedap sgt2...Sampai dlm kereta pun dia dok puji sotong goreng kunyit nie sedap...
Yang nie aku kasi lebih bintang sbb TERlalu sedap
A******
(lain kali bole masakkan utk kami lagi kan)
*Wink wink*


-Telur Dadar-
A**

Apapun masakan dia mmg sedap,dah bole kawin dah dia nie... (Bertuah saper jadi "ISTERI" dia)
Kami makan sambil berbual...Berbual ttg peribadi,tentang kerja dan mcm2 lagi lah....
Jujur aku katakan mmg masakan dia mmg tip top...Mmg ada kelayakan lah kalau nak bukak restoran...Silap2 hb aku ngn mama tiap2 minggu dok pegi kedai dia saja,merasai makanannya...Hahahahaha...
Mesti korang nak tahu kan,siapalah "dia" yg aku maksudkan kan...hahahahaha...
Jeng jeng jeng:

|

|

|

|

|

|

|

V

(alamak jauhnya)

Cik Wanie bersama Axim Ashaary...Korang mesti kenalkan...Dia salah seorang kawan aku & jugak salah seorang "Team SNS ANGGUN"....


Mama bersama Axim Ashaary.....Diorg nie mmg bole geng...Kalau ada apa2 jer,mesti diorg akn menang...
hurm...


Kami akhiri dgn gambar kami bertiga.....
Aku ngn mama bertolak dr umah si Axim dlm kul 11 lebey,pastu berhenti kjap isi minyak then terus blk sbb ada appoinment ngn klien kul 2.30 ptg...
Kalau korang nak tahu,mama bole drive x sampai satu jam dari Seberang Jaya ke Alor Setar,aku sendiri pun x percaya...Masa sampai tue,Pak TAm cal,aku ckplah yg mama drive laju,PAk Tam ckplah,masa dia drive,semua bising dok kata darah tinggi naik,tapi bila mama drive,sepi...Maunyer sepi,aku masuk kete terus Zzzzzzzz.....
Apapun dikesempatan ini,i nak ucapkan terima kasih byk2 pada Tuan Rumah (Axim) sbb sudi buatkan lunch utk kami biarpun br kul 10 pagi masa tue...Masakan u mmg tip top...Mmg sedap giler...Serius i ckp,bukan i nak bodek tau,tapi mmg u hebat dlm memasak nie...(bertuah saper dapat si Axim nie)
Insya-ALLAH,ada jodoh,kita jumpa lagi ok:)

Ada acara makan2 kat umah aku???
Jeng jeng jeng...
Tunggu ok:)


Nota kaki-tetiba rindu nak mkn sotong goreng tepung....:(

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Search This Blog

Followers

Blog Archive