Popular Posts

Dugaan ALLAH S.W.T....

Smlm aku dikejarkan ke hospital Sultanah Bahiyah setelah demamku panas yg teramat sgt akibat Gout....Mulanya aku mcm mls2 nak pegi,maklumlah aku nie "PENAKUT" skit bab2 spital nie...Tapi sbb sampai susah nak gerak + bdn terlalu panas,sudahnya aku akur jugak...
Korang bayangkan bila aku duduk ditingkat atas,nak trunnya punyalah seksa dgn lutut yg sakit teramat sgt (siapa yg pernah sakit GOUT pasti pernah merasainya kan mcm mana sakitnya)...Dgn bantuan mama dan kekuatan yg aku ada,aku trun jugak...Alhamdullilah,sampai jugak di hospital.....
Bila sampai saja di wad kecemasan,aku diberi kerusi roda memandangkan aku mmg dah x larat nak bergerak dan mereka trus bawak aku ke wad pemerhatian....Masa nie mama dah risau sbb x tahu dimana aku saat itu sbb masa tue mama g daftarkan nama aku....


Bila aku dimasukkan di wad pemerhatian,aku diberi sebotol drip...Ayork,cucuk lagik...Alhamdullilah,aku diberi layanan yg tip top dgn nurse2 dan doktor yg baik2 belaka...Mereka dtg setiap 10-15 minit utk tanya keadaan aku...
Part yg x blh blah,bila aku diberikan 2 injection,satu utk tahan sakit dan satu lagi utk apa ntah,aku pun x tanya...Masa nie,aku dah gelabah giler,yelah sbb kene inject kan...Hahahaha...(penakut giler)....Sepanjang aku berada ddlm wad,aku cuma beritahu kepada org2 yg terapat ngn aku saja ttg apa yg berlaku pada diri aku...
Alhamdullilah setelah 5-6jam berkurung ddlm wad pemerhatian,aku dibenarkan pulang dan kena buat rawatan susulan...Lega x kena tahan sbb seksa okeh kalau kena masuk wad...Dahlah tinggal kami berdua...:(


Masa nie pi amik ubat kat farmasi hospital...Tq so much to mama sbb jaga aku dgn sebaik yg mungkin...Jasa baik mama akn aku kenang sampai mati...Tq jugak buat seseorang yg bernama "JULIANA" sbb x putus sms aku memberi kata2 semangat...Bole dikatakan setiap hari kami ber"sms"....Sms smlm adalah sms yg telah buat aku menangis bila dia antar pada aku "Be positive.If u x der,i nak sms ngn sape?Sape nak hug i through sms or fb lagi?"


(Juliana Violet)

Tq so much my dear hun...Hope our friendship will never end + will alwaz luv n miss u my dear...N hope suatu masa nanti kita bertemu dan bersua..Dan masa tue nanti,bole kita hug lelama ok:) N tq jugak buat beberapa org kawan yg x putus2 mendoakan utk aku,aku sgt2 menghargainya...
So skg nie aku akn sambung berehat utk beberapa hari lagi sblum aku masuk keje balik...


Nota kaki-Tq so much to my luving mama,Juliana Violet,Faisal Admar,kak Ayu sbb smlm....





No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Search This Blog

Followers

Blog Archive