Popular Posts

Diari Hari Isninku....

Hari Isninku yg sgt2 ........(isilah tempat kosong okeh)....
Hari Isnin aku kali nie kena mengadap Hospital Besar Sultanah Bahiyah,Alor Setar utk mendpatkan rawatan selanjutnya....
Setelah beberapa jam kat sana,kami ke destinasi berikutnya plak...X payahlah korang tanya,apa kata doktor semua bagai ok...Biarlah ia menjadi rahsia aku dan keluarga dan jugak org2 yg terdekat saja...Harap faham lah yer....
(sejak aku sakit nie,macam2 org mengata aku yg sakit didengar dan dibaca,tapi aku biarkan saja,biasalah mulut org versi MULUT PUAKA kan,so x perlu dilayankan sgt,nanti aku sendiri jadik GILA)
Hahahaha:)


Inilah wajah aku tanpa sebarang solekan...Aku nie kalau sakit ke mmg susah nak make up,even kalau hari2 biasa pun kalau x der event,mmg x dernyer lah nak make up...mama mmgbising okeg bila tgk muka aku yg pucat lesi nie...hahahaha...Kalau make upkan org,aku bolelah,tapi diri sendiri,hahahaha:)


Ini adalah mknan utk "LUNCH" aku okeh....Lunch aku pada hari Isnin adalah jam 4 ptg okeh...aku telah diPAKSA oleh mama utk makan sayur...OH TIDAK !!!!!!...Ramai kenalan aku yg tahu yg aku mmg x suka mkn SAYUR....x tahu kenapa....IKAN pun sama,aku mmg x suka mkn....Kalau mcm IKAN tue,aku ada kejadian silam yg x dpt aku lupakan sampai skg nie...
Makanya bila dah kena PAKSA nie,jadinya aku ngn TIDAK RELA HATI.makanlah jugak sayur sawi itew bersama nasik....Sekali rasa sedap jugak kan sayur nie,tapi apapun aku TETAP TIDAK SUKA...
huk huk huk...


Bila dah selesai lunch,mcm biasalah aku kena mkn ubat...time mkn ubat nie,aku lemah skit,amik masa okeh utk telan ubat2 yg kena ditelan...huk huk huk....Nasib baiklah skg nie tinggal 6 bijik saja,kalau tidak,lagilah BERCINTA nak telannya...Korang bayangkan 6 bijik sekali makan,sehari kena mkn 3 kali....Makanya 18 bijik sehari okeh...Perut aku nie penuh ngn ubat saja....Itu blum masuk lagi ubat demam,kalau demam,nak kena telan lagik 2 bijik plak...Adoilah....Dugaan ALLAH berikan pada aku....Aku terima dgn redha....
Aku nie sejak sakit nie,aku cepat sensetif ok dan aku jugak cepat naik marah...x tau pasai pa...hurm....Dugaan btul...
Tapi kan sejak aku sakit nie jugak,aku pelajari sesuatu iaitu "persahabatan"...Kat situ aku ah bole bezakan antara "SAHABAT" dan "KAWAN"....Ada beberapa org yg aku bole kategorikan sebagai "SAHABAT" dan ada jugak yg aku bole kategorikan sebagai "KAWAN".....Time sihat,uish mmg ramai KAWAN yg dekat ngn kita,ajak kluar lah dan mcm2 lagilah,tapi bila tyme kita SAKIT,hilang terus tanpa khabar berita,kot2 lah nak tanya khabar berita kan,tapi.....(faham2 sendirilah).....Tapi aku x kesah pun kalau aku hilang "KAWAN" sbb aku masih ada lagi keluarga yg sayangkan aku especially mama dan aku juga org2 disekeliling aku yg masih sayangkan aku.....Dan alhamdullilah,sejak kehadiran "si dia" dalam hidup aku,aku rasa sgt2 bahagia,dialah yg byk mengajar aku erti kehidupan dan dia jugak lah yg amik berat pasal kesihatan aku selain mama aku....Boleh dikatan setiap hari,dia akn call dan pastikan aku dalam keadaan baik...Dan dia jugak cukup PANTANG kalau aku melambat-lambatkan mkn ubat...Comfirm dia akn bebel mcm nenek kebayan,tapi aku tahu dia buat mcm tue utk kebaikkan aku....Tq so much D....

~Sekian,itu saja diari utk hari Isnin...~






No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Search This Blog

Followers

Blog Archive