Popular Posts

-Kuih Batang Buruk-

Bulan puasa akn menjelang tiba....Bila dah nak masuk bulan puasa nie,mcm2 lah persediaan yg akn dibuat kan...Tempah baju raya lah,langsir rayalah,kuih rayalah dan mcm2 lagi lah...
Begitu jugak family aku...Tapi family aku nie x der lah bz sgt hal2 persiapan raya sbb masing2 dah besar so ikutlah nak pakai baju apa ker,cuma mengikut warna temalah...:)
Mama plak kalau bulan puasa dia akn start bz ngn business dialah...Mmg setiap tahun org akn cari mama utk beli kuih raya....Nak tahu apa yg mama jual....
Jeng jeng jeng..

|

|

|

|

|

|

V

(Kuih Batang Buruk)

Kuih nie diimport dari Johor...Adk ipar mama yg buat,maknanya adk papalah yg buat kuih nie...Kuih nie dari zaman aku kecik lagik,diorg dah buat kuih nie...Mmg akn menjadi fav kami sekeluarga....Kalau tgh mkn sambil berckp,akn kluarlah habuk2nya...Suker suker...
Setiap kali menjelangnya bulan puasa & hari raya,org dah mula call mama dan order kuih nie...Kadang2 org gelarkan mama "Kak CT Btg Buruk"....Hahahaha...Setiap tahun permintaan meningkat...Aku masih ingat lagi masa mula2 mama start buat biz nie,mama cuma order 100 bungkus saja...X cukup okeh...Permintaan meningkat...Ramai pelanggan2 mama adalah staf2 pergigian tempat mama keje dulu...Utk tahun nie,mama dah order 350 bungkus utk kawan2 mama....
So 2-3 minggu sebelum raya,papa akn hantar kuih2 itu blk ke Alor Setar....Bayangkan dari Johor antar terus ke Alor Setar....hihihi:)
So pada mama,selamat berbusiness....Utk raya thn nie ada business baru plak...Tapi aku x pasti apa dia...Hihihihi.....
Bulan puasa nie x der lah org yg nak kawen kan...So masa nie lah aku x bz...Tapi masa nielah diorg buat booking utk majlis perkahwinan lps raya nanti...Rezeki2...:)







No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Search This Blog

Followers

Blog Archive