Popular Posts

-Makan2 di Teratak Cik Wanie-

Pada hari Sabtu yg lalu,rumah aku didatangi 2 jejaka encem dari Penang...Sepatutnya bertiga dgn Axim,tapi disaat-saat akhir dia x dpt join sbb ada hal yg x dpt dielakkan...(maybe next tyme)....
Sepatutnya diorg kena sampai jam 12 tgh hari,tapi korang tahu diorg sampai pkl brpa???hampir ke pukul 3 ptg okeh....Tapi x per,bersebab diorg dtg lewat....(Gara World Cup lah nie)...hahahaha...Ekceli kami dah plan dari bulan lps lagi,cuma nak dpt kan tarikh yg sesuai saja...Alhamdullilah,akhirnya kami bertemu jugak...Bole dikatan setiap minggu kami bertemu tau cuma kali nie giliran diorg dtg umah plak....


Masa nie aku tgh berbual ngn Pak Tam...Bole dikatakan setiap hari Pak Tam n Mak Tam cal tanya khabar kami....Nie mesti kes x sabar nak jumpa kami lagi lah nie yer...
hihihihi:)


Si Keith nie seorang yg rajin melayan...Dia lah yg letakkan nasik dlm pinggan,dialah yg letakkan lauk dlm pinggan...Bertuah saper dpt dia jadi suami/ menantu....
hahahaha:)


Masa nie aku x tau apa yg sedang aku lakukan....
(Kelakar plak bila tgk pic nie)

Mari kita lihat,lauk-pauk apa yg kami hidangkan utk tetamu istimewa raja nie:)

|

|

|

|

|

|

V


-Ketam Masak Lemak Cili Padi-
Ini adalah permintaan si Faisal,mintak aku masak....Aku nie bukanlah pandai masak sgt,tapi nak makan utk skit2 nie bolelah,tuepun mama yg byk ajar aku....Nie 1st time aku masak ketam,sbb sebelum nie masak pakai ikan & ayam saja...Mama yg byk ajar aku utk masak lauk masak lemak cili padi nie...Kiranya dia ngn Keith dpt jugakla rasa "airtgn" aku nie...hihihihi...Sedap atau tidak kenalah tanya mereka especially si Faisal...Tapi kalau ikutkan mmg licin ok....
Tq mama sbb ajarkan Wanie masak menu nie:)


-Sambal Udang Petai-
Nie pun request dari Faisal....Yg nie mama yg masak...Aku nie x brapa suka sgt ngn petai nie...Busyuk...
huk huk huk...
Faisal,mama ngn Ecah busyukkkkk


-Pajeri nenas-
Yummy...nie pun mama yg masak....


-Kerabu mangga-
Nie kali pertama mama buat kerabu nie...Sedap atau tidak kenalah tanya mereka:)


-Ayam Goreng Honey-
Mama jugak yg masak....Fav kami semua....
yummy

-Terubuk Ikan Masin-
Fresh dari Kuching...Ari tue kan Pak Tam ngn Mak Tam trun sini,so benda dah ada,so mama gorengkan saja.....


-Kangkung Goreng Belacan-
Tapi x de belacan,sbb ada beberapa org yg x bole mkn belacan...


-Ulam Pucuk Putat & petai-
huk huk huk...yg nie aku mmg x makan...
hihihi:)


-Minuman istimewa-
Sirap Laici Istimewa:)

Kami mkn bersama,berbual bersama....Mmg bestlah...Ada saja perkara yg kami kongsikan bersama.....Org yg paling happy ari tue tentulah mama..Yelah anak2 dia dtg umah kan....Happylah dia,kalau tidak sunyi saja umah nie....:(


Lps mkn tue,aku ngn Faisal ke kedai kek nak beli kek utk belated birthday si Ecah... Si Keith kena tinggal...Wakakakakaka:)


Inilah kek yg dibeli....Katanya ice-ceam cake...
hahahaha:)


Masa utk potong kek.....
Kat sini ada sesuatu yg terjadi....Punyalah susah nak potong kek nie,sudahnya hampir patah pisau kek itew...Mmg keras ok kek nie...Rasa mcm nak campak jer kat dinding...
Hahahahaha...
Buah strawberi itew sgt masam ok.....:)


Buah laici pemberian Faisal & Keith...Wpun nampak hijo,tapi still sedap ok...
Manis rasanya:)
Tq babe for the lychee:)

Korang layan lah gambar2 kat bawah nie....

|

|

|

|

|

V


Ambik gambar sendiri....Psttt,cover skit perut muncit tue....
Wakakakaka:)


Sejak bilalah si Faisal nie pandai buat muka mcm nie....X pernah tgk dia buat muka mcm nie tau... Ari tue aku tgk dia happy sgt2...
Sgt2 kelakar ok....
:)


Masa nie plak dia tgh mkn buah strawberi yg sgt2 masam....Dia sangkakan manis,rupanya....Masya-ALLAH...
hahahahaha:)


Licinnya muka dier...Pakai produk apa ABG Faisal....
hahahahaha:)


Dua2 dah berjangkit....Nak sgt kan:)
Tapi yg mana lebih CUTE
Enchik Faisal Admar @ Cik Wanie

Aku akhiri entri ini dgn gambar ini:

|

|

|

|

|

|

|

V


Kami dah seperti sebuah keluarga yg paling bahagia...
Apapun hari tue kami semua happy...Bergelak dan bergurau sesama.....Aku akn jadikan ia salah satu kenangan yg paling manis utk tahun 2010 dan akn aku ingat sampai bila2....Gonna miss that moment...
Entah kenapa kali nie,masa diorg nak balik,aku bole TERMENANGIS sudah...yelah rasa berat nak lpskan diorg...maybe sbb x puas berjumpa kowt...huk huk huk
Lps nie plan nak buat utk dinner bersama plak...Maybe berbuka puasa dirumah aku plak kan....Harap2 masa tu si Axim dpt join jugak....:)

Nota kaki-Aku kalau org kasi kritikan yg membina,mmg aku bole terima dgn hati yg terbuka sbb itu semua utk kebaikkan,tapi aku paling pantang kalau org yg suka "KONDEM" org lain...Pantang btul aku...Berfikir dulu sebelum nak ckp atau nak tuliskan sesuatu....Jgn sampai hangin aku naik!!!!





No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Search This Blog

Followers

Blog Archive