Popular Posts

-Jalan-Jalan di Pagi Hari-

Pagi2 lagi Pak Tam dah cal suruh siap...Sbb nak g ronda bandar nak cari jeruk buah utk dibawak pulang ke Kuching....Aku nie ngn kaki yg sakit,terkedek-kedeklah g mandi semua bagai...
Bila dah siap tue,kami terus ke destinasi pertama,iaitu di Jln Chowrasta...Kat situ ada pasar yg mmg jual mcm2 jenis jeruk...Maa diorg pegi tue,aku x trun sbb aku dlm keUZURan...X der mood nak jln wooo...


Aku hanya duduk dalam kereta diam2...Mmg kalau hari pertama,mood aku x brapa nak elok skit,dgn sakit perutnya,ngn peritnya...adoilah....huk huk huk...
Lps diorg dah puas beli jeruk,diorg g carik brg lagik,aku x ingat apa nama tempatnya...Sekali lagi aku hanya duduk dlm kereta saja...Diorg tinggalkan aku dlm kereta...Aku hanya dgr lagu diradio sambil bersms ngn kwn2 aku...hahahaha:)
Masa dok tunggu diorg membeli-belah,aku terdengar ada "sesuatu" yg jatuh ke atas bumbung si pepel...Terkejut jugak aku,sudahnya bila mama sampai,aku tanya mama,apa yg ada kat atas bumbung kereta,mama ckp ada anak burung mati...Apalagi,nak termuntahlah aku kan...Adoilah,mama plak tak sanggup nak angkat anak burung itu,tunggulah sampai Pak Tam sampai,sudahnya Pak Tam yg buangkan anak burung tue...Sian dier....
Bila semuanya selesai,kami terus pulang ke hotel,sbb Pak Tam akn check out dulu...Tapi sebelum blk hotel,kami cari restoran utk bfast...Yelah sejak kluar mmg x bfast apa2 lagik...Sudahnya kami ke sini:

|

|

|

|

|

V


(Ambik dari Google)
Restoran Nasi Kandar Subaidah....

Masa nak order makanan kat sini,mcm2 pe'el tau diorg nie,ada ke masa nak order mknan yg bergoreng,dia bole ckp,tukang masak tgh makan,kena tunggu...Padahal masa tue pelanggan dah ramai...Kenalah kami tunggu kjap....


Aku,Mahfus & mama order maggie goreng...Mmg x sedap...kosong saja,mcm nie aku pun bole masak kat umah...adoilah...
-FAILED-


Mak Tam ngn Pak Tam order pasembor....Pun FAILED...ngn kuahnya hitam melegam,dia punya cucur udang x fresh,entahlah rasa mcm mana ntah,aku pun x tau nak ckp mcm mana...Kalau aku tau,pi mkn kat KAYU pun ok gak....
Entri seterusnya
"DURIAN oooooo DURIAN"






No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Search This Blog

Followers

Blog Archive