Popular Posts

"double meaning"

salam korangg,,
dah lama gua tak tulis entry neh memalam buta cmneh...rnduu dekat uia nilai...dulu mase dok sana , sokmo jugak gua update belog memalam...yelahhh..siang2 sibuk hal duniawi , mlm after beribadat, ( tak show offf k) baru la gua nk godek2 belog sementara masa yang ade..heee...oke mlm ni topic yang gua nak memperkotak-katikkan adalahhh..."double meaning ",,

situasi 1 : di rumah..(mende ni da common da, sume org suka cakap )

father : yangggg,,,cube tgok burung abg tu ,,berbunyi pulak,lapaq ka dia tuhh..
mother :eh22,,,burung abg dekat abg laaa..
son : errrr . . ..hikhik (mengintai disebalik langsir _

yang sebenarnyaaaa :) si father suwuh mother bg makan burung,,,err,,,lucah..double meaning pulak!ade-ade jelah!


situasi 2 : 2 org kawan baek telah bersembang,seorang berasal dari perak dan dialek nyee.mmg pure perak laa...seorang lagii,..dari key ell la sgt..

encek key ell : encek perak encek perak, mana kawan kite si encek sabah bah tuu

encek perak : entah , ate kome menanye dia tadi, nak ke KOTE katenyeee..

encek key ell : errrr....sebut betul-betul . .

yang sebenarnye , encek perak kata encek sabah bah nak ke KOTA,tapi kerana dialek perak nye tak boleh ilang, da jadi cmtu,,,double meaning lagi ?errr,,,BIRU punye otak !


situasi 3 : di kedai makan

encek pelanggan : encek toke ,ooo..encek toke...kasi teh kurang harga satu!

encek toke : eh eh...teh kurang penampo taknak ke ?

encek pelanggan : heee..gurau jeeeeee,,,,

tetbe lalulah seorng makhluk allah bernama cik cantek dihadapan kedaiii...wahahaha...memang seksi habes..

si encek pelanggan dan encek toke tgok smpai mengeluarkan air mata

cik cantek ase dirinya diperhatikan dan bangga..nak cover malu,dia g la kat kedai and tnye
"cantek sgt ke aku ni ?korg pandang smpaii menangis ?"
encek pelanggan dan encek toke seraya berkata (wah seraya taw ayat gua,bm hbes neh)..
"kami menanges bukan sebab kau lawa,tapi sebab seowg lagi umat islam bakal masuk NERAKA ".
..tamatt cerita dongeng gua...hahahhahaha..

so mesej yang gua nak sampaikan kat sini..korang cakap biar clear sket ea..jangan laaa nak double meaning..kadang2 lawak bodoh yang korng buat tuh tak lawak pon..it's about our language,,sebagai linguistics student gua concern sume sal mende nehh.. (cewah,,)
walaupun mlm neh ,eh malam,pagi da (4.23 am) gua nampak kewibawaan dan keskemaan dri ayat gua tadi gua nak cakap,BAHASA BUDAYA KITA,because LANGUAGE CAN REFLECTS OUR IDENTITY,,so behave la kan..minds our own words,,gua pon slalu gak melepas sesuka hati ( bukan kentot oke ) ,,maen sedap mulut je cakap,nak wat cmne, manusia tak telepas dr wat silap (ayat cover ),,hahaha




**errr...yang di double ape ye ?hikhik



bui buii (*_*)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Search This Blog

Followers

Blog Archive