Popular Posts

PeNCuR! vs MaL!Ng....


Ptg smlm,rumah kami dikejutkan dgn masuknya seorang pencuri....Seperti biasa dlm jam 6 ptg,kami akn blk dr butik dan terus blk umah...Masa tue,aku berada ditingkat atas dan mama berada didapur....mama ke dapur utk amik parang utk buat keje kebun kat laman umah....
Tetiba dgr mama menjerit,aku ngn terkejutnya trun ke bawah ngn keadaan lutut aku yg x berapa nak baik lagi...Bila aku trun mama ckp,ada org masuk umah ikut pintu depan dan amik handbag mama,bila disergah,pencuri itu lari ikut pintu dpn dan hanya tinggalkan handbag saja,dia cuma sempat amik purse mama saja....Semuanya berlaku dgn pantas...
Dalam purse mama ada:
  • Kad pengenalan
  • Kad pencen papa
  • Kad kredit
  • Kad ATM
  • wang tunai RM 400
Memandangkan masing2 dah x bole nak drive sbb masing2 masih fobia & terkejut,sudahnya aku cal 999 buat laporan polis....Dalam 1/2jam mcm tue,2 kereta peronda polis pun sampai (hambek ko,sekali dtg 2 buah kereta okeh)...Dgn hujannya,mmg dugaanlah ptg itu...Nasib baik ada jiran yg dtg berikan kata2 semangat pada kami 2 beranak...Bila dah selesai buat report,rasa legalah skit,tapi kami kena juga pergi ke balai polis berdekatan utk amik statment....
Usai solat magrib,aku dan mama g buat laporan ke balai polis yg berdekatan dgn rumah aku....Alhamdullilah semuanya berjalan dgn lancar tanpa sebarang masalah...
Korang nak tahu pencuri tue tinggalkan apa kat umah kami...
Jeng jeng jeng

|

|

|

|

|

V


Dia hanya tinggalkan basikal merah & selipar saja....Bak kata salah seorang kawan aku di FB dah mcm dlm cite
"Ali Baba dgn 40 penyamun"...
*kata polis,basikal tue mungkin basikal curi*

Apapun aku ucapkan jutaan terima kasih kepada kwn2 aku di FB & BBM sbb x putus2 bertanyakan keadaan terkini aku & mama,aku hargai sgt2....Alhamdullilah semuanya ok dan selamat...Kami bersyukur sbb x der sesiapa yg tercedera...Duit yg hilang bole dicari,tapi nyawa???



No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Search This Blog

Followers

Blog Archive