Popular Posts

Ulam Raja....


Ada sesiapa kat sini yg suka mkn ulam raja....Aku nie pelik sikit,dulu semua jenis sayur aku x mkn especially sawi,kangkung dan seangkatan dgnnya...Kalau mama tanya pasai pa,aku jawab "dah mcm kambing mkn sayur",tapi sejak aku sakit thn lps,aku cuba jugak mkn sayur sehinggalah aku berjaya menelannya (punyalah seksa nak mkn)
HaHaHa....
Tapi kalau ulam raja nie,dari dulu mmg aku suka mkn,bole penuh satu pinggan dgn ulam raja saja...Ditambah plak ngn sambal belacan kan,lagilah meletopsssssss.....
Ekceli kan mkn ulam2 nie bagus utk kesihatan & jugak kulit....(seperti kulitku kini)
(mati kena carutsss nanti)


Ulam nie jugak senang dicari & senang jugak ditanam di laman rumah...Dulu mama suka tanam ulam raja nie,tapi sejak2 pokok orkid dah gila kuasa kat kawasan tue,makanya ulam raja dah x ditanam...(kejam tau pokok orkid nie)
Wakakakakaka...
Khasiat ulam raja:

Ulam Raja atau nama saintifiknya “Cosmos Caudatus” agak sinonim dengan masyarakat Melayu sejak dulu lagi. Biasanya ia dijadikan baik sebagai pembuka mahupun penambah selera. Namun, fungsinya tak terbatas setakat itu saja. Khasiat lain ulam raja adalah menambahkan kandungan oksigen dalam darah. Penambahan oksigen ni akan melancarkan peredaran darah secara tak langsung. Seterusnya, apabila kandungan oksigen telah mencapai keseimbangan, badan anda tentu akan terasa segar-bugar.

Lagi meletop kalau ada ini:

|

|

|

|

|

V



Sambal belacan...


Pasti akn membuatkan selera mkn bertambah...
So apa lagi,dihujung minggu mcm nie,pergilah cari & mkn bersama keluarga
:)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Search This Blog

Followers

Blog Archive