Popular Posts

bye TESL welcome BENL

dear my open diary ,

fuhh,thanks laa my follower dah reach 111 :) sikit je kan ?takpe2 mamak gua cakap,kuantiti tak penting yang penting kualiti (ayat pujuk diri sendri )...harrrr harrrr.....


**111 people cium ezza kacak!**

amacam korang ?best bbq semalam ?eh silap lak,korang bahagia tak hari ni ?cm gua bahagia jgak,bangun2 sudah menikmati cokodok sejuk (bgun lmbat ) cicah milo..ceh,stok coki2 dah hbes..bilaa laaa nak pow abah beli coki2 ni ?

dalam kebahagian tu ade kesedihan jugak yang gua tgh lalui,,eksaited taw tadi bukak web mpm.edu.my tuk medsi test (Malaysia Educators Selectors Inventory )..and the result is
"
"
"
"
v


**click tuk zoom sampai julinggg**harr..harrrrrrrr

perghhhh...sentap gua baca mende ni...ase cm dunia dah gelap and ase cm takde mase depannn...perghhh...nanges cm org mati lakii..harrr harrrr.....engat lagi mase first day no pin ISMP(ijazah sarjana muda perguruan) keluar eksaited gua beb ajak abah g BSN ..mak aiiii...beratur pnye panjang..tapi TESL pnye pasai gua sanggup..dengan dikejar org giler nyee...sobsss....sedihh....and lantas gua termsg and terfb kawan2 tnye adakah mereka dapat jugakk...

dayyum...gua engat gua sorg je tak dapat..rupanya2 kawan2 seangkatan pon tak dapatt...harrrrrrr....harrrrrrrrr,,,,,,,kat uia kami tak pelik sangat pon klau tak dapat kos TESL nih..(gua je nanges smpai bengkak mata )..hikhikkk...sebab uia mementingkan kualiti..just imagine,every intake uia akan amek 30 org je student tok amek TESL...kalau lebih pon sikit..ta cecah seratus org pon...korang bayangkan baje ribu yg apply TESL uia ni nak merebut limited space ni ?mmg rezeki la dapat kann? and for those yang berjaya dapat tuh,korang DAH BOLEH SUJUD SYUKUR !

caring jugak kawan2 gua ni,ade yang siap kol tnye gua oke ke tak kann...ape2 pon gua syanggg la korang sume :) ..umuahhhh...harr harr...antara kata2 smgt yang nak bg gua chill ;

"rilek la kecik ,cikgu je pon,dye nak bg u jadi lecturer terus tuhhh!harrr harrrr (insyaallah dear )"

"alaa kecik ,chill laaa,,kalau ni asyik chillii je ? (ye lahh cili boh )"

"cool laa...dia nak suruh kita belajar arab smpai level 6 tu ..(level pling hardcore ))..senang2 leh anto kite g egypt..tak gitu ?yelaahh,kalaau kat uia every student wajib amek arab tak kire lah kos bukan agama pon...korang jangan pelik laa kalau nti gua terer speaking arab eaa !hahahaaha"

yang bawah ni komen mmg saja nak bodek guaaa...cm cilake!

"alaaaa,,dia taw u hot ,sebab tu dia tak bgi u jadi cikguuu,,cikgu kene skema2,tak leh hot2,nanti student tak leh belaja! ""

dem..anyway,betul gak kawan2 gua cakap,ada hikmahnyee,rezeki gua bukan diTESL..mgkin dengan BENL kot..akak,sowi,,adek tak leh join kau jadi cikgu!so,gua dah redha ape yang berlaku,,yaaa,,ada hikmahnyee kan kan kann...

"firman allah ;boleh jadi kita benci sesuatu ,padahal ia amat baik untuk kita "


so,i just go on with kos lama masa foundation dulu ,and i just can say
"WELCOME TO BACHELOR OF ENGLISH LANGUAGE AND LITERATURE(BENL "



psss..psss...encek pesu(my cat ) turut menangess..hikhikk

bui bu(*_*)




No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Search This Blog

Followers

Blog Archive