Popular Posts

Sehari Di Penang....


Hari Sabtu yg lalu,aku bersendirian ke Penang....(tanpa mama & Ecah Okeh)....Aku pergi ke sana dgn menaiki bas Plusliner dr Shahab Perdana....Harganya x mahal sehala cuma RM 9.80 saja....Dan akn berhenti di Penang Sentral,Butterworth....
Bila sampai saja di Penang Sentral,seseorang telah menjemputku....Siapa???Biarlah ia menjadi "RAHSIA"....Wakakakakaka.....
Destinasi pertama kami,adalah ke Restoran Kapitan yg terletak di Jalan Masjid Keling,Georgetown....So maknanya kami kena masuk ke dalam pulau....Kami menaiki feri ke dalam pulau....Dah lama okeh x pegi Penang...Last pegi sana masa sehari sebelum New Year,tue pun smlm saja....
Bila dah nampak "Restoran Kapitan" tue,aku dah mula tersenyum meleret saja sambil memeandang sidia disebelah....Maklumlah beberapa hari sebelum tue,aku dok ngadu kat dia yg aku rindu nak mkn nasi beriyani Kapitan....


Tgk wajah GEMBIRA hamba....
"maunya x happy"


Aksi jelir-menjelir kat dia....


Air Jus Mangga
Mmg kena ngn tekak aku sbb ia fresh okeh...
(bkn dari botol)


Aku sudah silap order lah,sepatutnya "Nasi Beriyani Claypot",tapi terorder "Nasi Beriyani" saja...Makanya x derlah nasi tue letak dlm claypot....Huk huk huk...
Tapi x per,rasanya tetap sama....Masih lagi rasa sedap & menyelerakan...
Jemput makan semua...


Macam biasa,sebelum makan,perlu amik gambar & post kat FB...Adatlah tue...
Hihihihihi...
Dah kenyang semua,bermulalah perjalanan kami....Ke mana?

Jeng jeng jeng

:)


No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Search This Blog

Followers

Blog Archive