Popular Posts

tips nak cemerlang dengan kacak nye dlm exam . .



SEMBANG-SEMBANG PROF.MADYA EZZA KACAK
salam semesia :)
hai korang,chat ke?err..cik ezza chat je. .
tadik mase gua meratah milo dengan pelahapnya ,(cm encek pesu -my cat ) dah cara gua meratah..siott..pelahap glerr..saket perot lagikk baru tahuu,gua dgr hp gua dah jerit2 mintak penampo..aishh kacang betul! potong je feeling gua nak meratah milo..

beliau : hello,kecikkkkk! i miss u..muah2
gua : lu tak reti bg salam ke ?haha.
beliau : gg..beb , i dah hbes exam!
gua : ade i tanye ke ?zzz...baaaagusss ..

tutttt..tuuttt...no yang anda dail TAKNAK CAKAP DENGAN ANDA!

dem!gua baru nak cakap bagus la,pasni leh lepak ngan gua dah hbes exam..selamber beliau off tepon..last2 gua dapat msg , "beb,out of credit lah "..zzz...laen kali guna public phone lah nyah!

gua ase tak lambat lagikk kot gua nak kuarkan entry ni..

jum la layan tips study santai gua bersama2 coki2 dan milo!haha

1. check exam schedule molek2.

===>>amatlah sgt penting ye u olls cek molek2,sebab gua da penah tekena mase first year dulu!excited balik awal ke campus,org exam khamis gua balik senin! dem! mase tuh da lah cuti after raya,melalak gua berhari2 dok sorg2..harrr...harrrrrr

2.plan

===>>planning lah nak stdy mana dulu..haa..korang study awal2..more earlier more better!
kalau boleh setaon sebelum exam lu orang dah stdy!hahaha...dem..conpem dean list!

3.lebih banyak mengajar dari menghafal tak tentu hala sowg diri

===>> yang ni gua selalu la buat..ari2 dak madi la jadi mangsa gua ,walaupon kadang2 dia taknak belaja,selamber je gua paksa dia dengar,,gua nak ajar..nak gua jugak selalu mencapub(mencaripublisiti) tak kire kelas or mana2..kalau gua ase tak paham or something wrong wif my lecturer's statement,selamber je gua tnye...harrr...harrr......kdg2 annoying je dgr suara dak kecik neh dlm kelas..tak gitu CIK MON?

4.berdoa dan tawakal

===>> selain korang study bagai nak rak dan menjadioverniteholic ,dan membuat latihan yang bertimbun2 smbil korek idung,lantas membuat aseiment dengan rakusnya,mengajar org dengan ikhlas,dan bertanya soklan kat lecturer korang bertubi2 tanpa henti,korang kene la doa dan tawakal...solat jangan lupeee..harr....kalau dtg moon takpe..hikhikk

**zoom besar sket ye!~~copy right by myiium_
,er,,tawtaw jekan nama gua ezza kacak,selamber pihak uia letak nickname kat belakang . .


psss..psss...suke ati korang lah nak caya ke x result tuh..

mana yang tak exam lagikk gud luck yee..

(*_*)bui buii...


No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Search This Blog

Followers

Blog Archive